Dobre knjige
2970 knjig

Vpišite vsaj dve začetni črki naslova, žanra, predmetnih oznak, imena ali narodnosti avtorja.

Genialna prijateljica : otroštvo, odraščanje
Galerija slik
Karakteristike knjige
veselažalostna
zabavnaresna
prijetnastresna
predvidljivanepredvidljiva
domišljijskaprizemljena
čudovitaneokusna
nenasilnanasilna
optimističnačrnogleda
neerotičnaerotična
običajnaneobičajna
lahkotnazahtevna
kratkadolga
odpri
Oceni knjigo:
4,8
Št. ocen:13









Elena Ferrante

Genialna prijateljica : otroštvo, odraščanje

Ljubljana, Cankarjeva založba, 2016

Št. strani: 311


Prevod: Anita Jadrić


Žanr: družbeni roman

Narodnost: italijanska književnost

Pravila igre, ki jih postavlja soseska

Prvi del neapeljske tetralogije italijanske pisateljice, ki izdaja pod psevdonimom Elena Ferrante, se začenja v petdestiih letih 20. stoletja in spremlja otroštvo dveh izjemnih deklet, Line in Elene. Zgodbo uokvirja izginotje šestinšestdesetletne Line, kar vzpodbudi Eleno, da jo s popisom njunih življenj, ki bo edina sled za prijateljičinim popolnim samoizbrisom, izzove k vrnitvi. V prvem planu se skozi Elenino pripoved odvija zgodba o odraščanju in tesnem prijateljstvu, ki povezuje neukrotljivo genialnost Line z odgovorno vztrajnostjo Elene, prijateljstvo, ki izmenično poživlja in bremeni. Dekleti, ki se že zgodaj zavesta svojega položaja znotraj družine in družbe, obsojenosti na polizobrazbo ter zasedanje vnaprej določenih vlog, si izborita vsaka svoje področje, ki bi jima lahko omogočilo prevzeti življenje v svoje roke - Elena izkoristi priložnost nadaljevanja šolanja, Lina pa se mora usmeriti v iskanje priložnosti na trgu z izdelovanjem edinstvenih čevljev. Pri tem lahko računata na medsebojno pomoč in vzpodbudo, ki pa vključuje tudi zavist ter nelagodje zaradi zaostajanja za drugo, posebej v očeh Elene, ki vidi svojo vlogo kot zakasneli odsev Lininih prizadevanj in obsojenost na lovljenje njenega koraka. Delo je pisano izjemno berljivo, z navidezno lahkotnostjo pa nam odkriva več ravni zgodbe. Čeprav se intenzivnost pripovedi, ki se stopnjuje v Dnevih zavrženosti, porazgubi in se koncentrira le okoli nekaterih ključnih dogodkov, ga z zgodnejšim delom druži lucidna, do junakinj nepopustljiva (samo)analiza. Poleg osrednjih dogodkov v otroštvu, ki jih Ferrante spretno niza in vanje prepleta življenja prebivalcev neapeljske soseske, se nam v ozadju sestavlja širši kontekst odraščanja, boja za preživetje in uveljavitev znotraj nasilja soseske, ki kljub lokalnim izrazom agresivnosti, odraža razmerja sil sveta zunaj nje.



Odlomek iz knjige

Vso noč sem razmišljala, kaj se je v resnici zgodilo. Morali bi priti do morja, pa nisva. Bila sem tepena za nič. Prišlo je do nedoumljivega obrata: jaz bi kljub dežju nadaljevala pot, čutila sem se daleč od vsega in vseh, oddaljenost je v meni - tega sem se zdaj prvič zavedela - odpravila vse spone in skrbi. Lila pa se je naenkrat pokesala svojega načrta, hotela se je odpovedati morju in se vrniti v sosesko. Ni mi šlo v račun.

Naslednji dan je nisem počakala pred vrati, v šolo sem šla sama. Srečali sva se pri parku, videla je modrice na mojih rokah in me vprašala, kaj se je zgodilo. Skomignila sem z rameni, zdaj ni bilo več kaj.
So te samo natepli?
Kaj pa bi mi morali narediti?
Te še nameravajo poslati v šolo z latinščino?
Presenečeno sem jo pogledala.
Je bilo to mogoče? Je ob tem, ko me je zvlekla s sabo, na tihem upala, da mi starši za kazen ne bojo pustili na srednjo šolo? Ali me je nanaglo odvlekla nazaj zato, da bi mi prihranila to kazen? In če si je - razmišljam danes - v različnih trenutkih želela oboje?

(str. 69-70)

Cobiss povezava

Glej tudi

link AirBeletrina
link Koridor
link Delo
link RTV Slovenija


Predmetne oznake: Odraščanje, Prijateljstvo, Nasilje, Mafija, Uporništvo, Šolstvo


Prispeval/-a: Špela Plestenjak, Mestna knjižnica Ljubljana
Objavljeno: 8.11.2016 8:17:29
Zadnja sprememba: 21.12.2016 11:37:05
Število ogledov: 5420