skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

Stvari : zgodba iz šestdesetih let

Žanrdružbeni roman, družbenokritični roman, meščanski roman, modernistični roman (vezan na nastanek v času modernizma, lit. usmerjenost)
Narodnostfrancoska literatura
Kraj in leto izidaLjubljana, 1996
Založba
Zbirka Zenit
Prevod Suzana Koncut
Ključne besede 20. stoletje, Denar, Eksperimentalno literarno ustvarjanje, iskanje, Lenoba, Materializem, Mesto, Mladost, Osebna svoboda, Pariz, Potovanja, Prekarno delo, Užitki
Število strani

122

Čas branja

Dejanski čas branja je lahko krajši ali daljši, odvisno od individualne hitrosti branja in drugih bralnih navad ter glede na literarno zvrst, žanr in druge posebnosti knjig.

4-5 ur

Knjiga še ni na vašem bralnem seznamu.

Vesela
Žalostna
Zabavna
Resna
Prijetna
Pretresljiva
Predvidljiva
Nepredvidljiva
Domišljijska
Prizemljena
Čudovita
Neokusna
Nenasilna
Nasilna
Optimistična
Črnogleda
Neerotična
Erotična
Običajna
Neobičajna
Lahkotna
Zahtevna
Poglej vse

Ponovno aktualna pripoved o obsedenosti z udobjem, ki ga nudi materializem, ter izpraznjenosti, ki jo prinaša

Kot je razvidno že iz podnaslova, se roman (po katerem se je, mimogrede, zgledoval tudi Vincenzo Latronico pri pisanju svoje lanskoletne uspešnice Popolnosti – gre za aktualizirano, formalno slično in v sodoben svet prestavljeno idejo Perecovih Stvari) dogaja  v šestdesetih letih prejšnjega stoletja in v ospredje postavlja mlad francoski par, ki živi v srcu Pariza. Sylvie in Jérôma bolj kot njuna medsebojna ljubezen povezuje apetit do stvari – lepih, novih, dragih in modernih, skratka stvari, ki dišijo po denarju. Čislanje materialnega je skupna točka tudi v njunih prijateljskih družbah, kjer skupaj sanjajo o drugačnem, boljšem in udobnejšem življenju. Čeprav sta Sylvie in Jérôme povzpetniška in neprestano čutita, da si od življenja želita več, pa se za materialno udobje nista pripravljena odreči svobodi, ki jo omogoča priložnostno delo. Ne sanjata namreč o tem, da bi postala bogata, pač pa da bi se bogata že rodila, zato namesto redne zaposlitve, ki bi jima omogočila stabilnejše dohodke, raje sanjavo poležavata ali pohajkujeta po mestu, prečesavata bolšjake in revije o življenjskem slogu ter nabavljata drobnarije.  

Perec se pri opisih osebnosti ne spušča globlje, kot je potrebno za elementarno zgodbenost, prav z odsotnostjo psihološkega vidika pa roman pridobiva na širši, celo kolektivni razsežnosti, saj ne prikazuje le usode posameznika, pač pa celotnih generacij, ki so v povojnem času – ko je tehnološki in civilizacijski napredek prvič v zgodovini tudi množicam omogočil izobilje dobrin  mrzlično podlegale hlepenju po materialnem blagostanju ter navidezni sreči, ki jo prinaša.

Ena od posebnosti romana je tudi ritem pripovedi ter skrajno objektiven pripovedovalčev odnos do protagonistov, ki meji na hladnost. Kljub temu (ali pa ravno zato?) slog doseže svoj učinek: pokaže na izpraznjenost, ki jo v življenju pušča denar kot najvišja vrednota. 

Spreminjala sta se, postajala drugačna. Ni šlo toliko za sicer resnično potrebo po tem, da bi se razlikovala od ljudi, ki sta jih po uradni dolžnosti intervjuvala, da bi nanje napravila vtis, ne da bi zbujala začudenje. Niti za to, da sta srečevala veliko ljudi, da sta za vedno, tako se jima je zdelo, zapustila okolje, ki sta mu prej pripadala. A denar – ta opazka je neizogibno banalna – je izzval nove potrebe. Če bi za trenutek pomislila – a v tistih letih nista prav nič razmišljala – bi s presenečenjem ugotovila, do kakšne mere se je spremenil njun pogled na lastno telo in ne samo nanj, ampak tudi na vse, kar je bilo z njima v zvezi, vse, kar je bilo zanju pomembno, vse, kar je začelo sestavljati njun svet.

/…/

Poti, po katerih sta hodila, vrednote, ki sta jih sprejemala, njuni upi, želje, ambicije, vse to se jima je včasih v resnici zdelo brezupno prazno. Poznala nista ničesar, kar ne bi bilo nestalno ali nejasno. A vendar je bilo njuno življenje, izvir neznanih, več kot opojnih strasti, brezmejno in na stežaj odprto.

(str. 27, 28)

Citati

(2)
Eva Pok

Svet, stvari bi morale že od vekomaj biti njune in na njih bi puščala nova in nova znamenja svojega lastništva. A obsojena sta bila na prisvajanje: lahko bi postajala vedno bogatejša; ne bi se mogla spremeniti v rojena bogataša.

Eva Pok

Njuna ljubezen do blagostanja, do boljšega stanja se je najpogosteje kazala v obliki bedaste gorečnosti: tako sta skupaj s prijatelji dolge ure razpravljala o genialnosti neke pipe ali mizice, ju proglašala za umetniški deli, za muzejska primerka.

Kritike

(0)
Knjiga še nima dodanih kritik.

Komentarji

(0)

Napiši komentar

Ogledi: 56
Komentarji: 0
Število ocen: 1
Želi prebrati: 1
Trenutno bere: 0
Je prebralo: 1