Cesta do proge

Žanrdružbeni roman
Narodnostslovenska književnost
Kraj in leto izidaCelje, 2022
Založba
Ključne besede Medosebni odnosi, knjižničarke, življenjske zgodbe, Partizani, Ljubezenska razmerja, Staranje, Matere samohranilke, NOB, Spomini, Travme, Družinski odnosi, ženske zgodbe, Matere in sinovi, smrt otroka
Število strani

299

Čas branja

To je le ocena. Dejanski čas branja je lahko krajši ali daljši, odvisno od individualne hitrosti branja in navad.

Pomembno je vedeti, da je branje osebna izkušnja in da je prav, da si vzamete toliko časa, kot je potrebno, da knjigo popolnoma vsrkate in jo cenite. Veselo branje.

9-10 ur

Knjiga še ni na vašem bralnem seznamu.

Vesela
Žalostna
Zabavna
Resna
Prijetna
Stresna
Predvidljiva
Nepredvidljiva
Domišljijska
Prizemljena
Čudovita
Neokusna
Nenasilna
Nasilna
Optimistična
Črnogleda
Neerotična
Erotična
Običajna
Neobičajna
Lahkotna
Zahtevna
Poglej vse

"Če pozabiš je tako, kot da sploh ni bilo."

Delo je prvi roman slovenske igralke in prevajalke Brede Pugelj. Pripoved je sestavljena iz treh krajših, med seboj povezanih zgodb. Glavna literarna oseba prve zgodbe je Marina. Živi na videz monotono in pusto življenje v hiši v predmestju. V sebi predeluje travmatične dogodke svoje  mladosti v času vojne, ki se pred bralcem postopoma razkrivajo ob obisku Marininega sina in njegove partnerke. V drugi zgodbi se skozi protagonistko Katjo soočamo s prebolevanjem izgube otroka, ki jo omilijo nepričakovani dogodki. Osrednja literarna oseba tretje zgodbe je upokojena knjižničarka Veronika, ki se sooča s spremembami, ki jih prinašajo starost, bolezen, osamljenost in občutek tujosti v svetu, ki ga zaznamuje napredek informacijske tehnologije. Roman je po svoji zgradbi torej triptih, zanimiva in  simpatična struktura pripovedi, ki se pojavlja tako v sodobni tuji (npr.  romani Stalinove krave (Sofi Oksanen), Kita (Laetitie Colombani), Tri močne ženske (Marie Ndiaye)) kakor tudi slovenski književnosti (npr. dela Ženska drugje (Maja Gal Štromar) Tri smrti (Gabriela Babnik), Soba gospe Bernarde (Cvetka Bevc)). Enako kot za slikarski je tudi za literarni triptih značilno, da imajo deli celote “skupne stranice” in elemente, ki jih povezujejo. V romanu Cesta do proge imajo vse tri zgodbe isti literarni prostor (ista soseska), v posamezni zgodbi se pojavljajo ali so omenjene literarne osebe iz drugih dveh zgodb,  protagonistke vseh zgodb so ženske, ki predelujejo travmatične dogodke. Vezni element, s katerim avtorica poveže vse tri zgodbe, je v tem romanu dialog avtorice z literarnimi osebami. Ta se pojavi na začetku in koncu romana in med posameznimi zgodbami. Čas dogajanja zgodb je večinoma druga polovica 20. stoletja, obdobje nemških mark in izseljevanja v Nemčijo, čas nastajanja prvih urbanih blokovskih naselij, pa tudi obdobje začetka uvajanja informacijske tehnologije v vsakdanje življenje. Pripovedovalni čas pa sega tudi v obdobje NOB in časa po vojni. Avtorica obravnava številne teme (odnos oče-hči, nezakonski otroci, skrivnostno očetovstvo, vojno obdobje, smrt otroka, žalovanje, osamljenost, staranje, ljubezenska razmerja, družbena vloga žensk, družinski odnosi …), protagonistke prikaže v različnih življenjskih obdobjih, v pripovedi prevladujejo dialogi. Zanimiv slovenski ženski triptih.

Glej tudi:

Mogoče pa sreča ni odvisna od novih zidov in kvadratnih metrov? Sta bila kdaj res srečna? Kot otroka? Kot mladostnika? Kot odrasla? Kot zakonca? Mogoče pa je sreča talent, kot muzuikalnost ali roka za likovno upodabljanje? Tisti, ki so nadarjeni, se uspejo povzpeti na vrh, drugi ostanejo večni diletanti? (Str. 165)

Citati

(0)
Trenutno še ni dodanih citatov iz knjige Cesta do proge.

Kritike

(0)
Knjiga še nima dodanih kritik.

Komentarji

(0)

Napiši komentar

Ogledi: 3
Komentarji: 0
Število ocen: 0
Želi prebrati: 2
Trenutno bere: 0
Je prebralo: 1

Morda vam bo všeč tudi