O fotografiji

Žanresej
Narodnostknjiževnost ZDA
Kraj in leto izidaLjubljana, 2001
Založba
Ključne besede Fotografija
Prevod Vesna Velkovrh-Bukilica
Število strani

226

Čas branja

To je le ocena. Dejanski čas branja je lahko krajši ali daljši, odvisno od individualne hitrosti branja in navad.

Pomembno je vedeti, da je branje osebna izkušnja in da je prav, da si vzamete toliko časa, kot je potrebno, da knjigo popolnoma vsrkate in jo cenite. Veselo branje.

7-8 ur

Knjiga še ni na vašem bralnem seznamu.

Lahkotna
Zahtevna

Susan Sontag, soustanoviteljica in kasneje tudi predsednica PEN-a, katere izhodiščni vir zanimanja sta modernistična etika in estetika prve polovice 20. stoletja, je sprva na prigovarjanje urednikov za New York Times Review napisala le en esej o fotografiji. Temu je sledilo dodatno raziskovanje in nadaljevanje objav, kasneje pa danes že kultna in mnogokrat citirana in uporabljena knjiga o pojavu, ki nas, kot zaključi Jure Mikuž v spremni besedi, “uči gledati pojav, ki nas uči gledati”. Gre za iskanje resnice o fotografiji. Le-ta res laže? Se s fotoaparatom smeš vmešavati v življenje ljudi ali jih lahko le obiščeš? Koliko resnice je v tem, da ti fotoaparat ukrade dušo? Po drugi strani pa, ali ni fotoaparat potni list, ki izničuje meje in družbene zavore? Eseji so literarno privlačno uporabno in filozofsko branje v času, ko se svet duši v podobah. Ob vsem ponuja tudi znanje o nekaterih likih iz zgodovine fotografije, še posebej zanimive Arbusove, slovenski prevod pa še posebej bogato, že omenjeno spremno besedo Jureta Mikuža o avtorici s pomenjljivim naslovom: Varuhinja modernizma.

Fotoaparat/puška ne ubija, torej se zlovešča metafora zdi navaden “blef” tako kot fantaziranje kakega moškega, da ima med nogami puško, nož ali orodje. In vendar je v dejanju fotografiranja nekaj plenilskega. Fotografiranje ljudi je nasilje nad njimi – namreč v tem, da jih vidimo kot oni sebe nikdar ne vidijo, v tem da jih spoznamo tako, kakor oni sebe ne morejo poznati; fotografiranje sprevrže ljudi v predmete, ki jih je mogoče simbolično posedovati. Tako kot je fotoaparat sublimacija strelnega orožja, je fotografiranje človeka sublimiran umor – mehak umor, po meri žalostne, prestrašene dobe.

Citati

(0)
Trenutno še ni dodanih citatov iz knjige O fotografiji.

Kritike

(0)
Knjiga še nima dodanih kritik.

Komentarji

(0)

Napiši komentar

Ogledi: 6
Komentarji: 0
Število ocen: 1
Želi prebrati: 2
Trenutno bere: 0
Je prebralo: 2

Morda vam bo všeč tudi