skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

Mag

Žanrpsihološki roman
Narodnostangleška literatura
Kraj in leto izidaV Ljubljani, 1995
Založba
Zbirka XX. stoletje
Prevod Ksenija Dolinar
Ključne besede Grčija, London, Metagledališče, Nadčutna doživetja, Odgovornost, Osebna preobrazba, Racionalizem, Svoboda, Vojna
Število strani

2

Čas branja

Dejanski čas branja je lahko krajši ali daljši, odvisno od individualne hitrosti branja in drugih bralnih navad ter glede na literarno zvrst, žanr in druge posebnosti knjig.

< 1 ur

Knjiga še ni na vašem bralnem seznamu.

Vesela
Žalostna
Zabavna
Resna
Prijetna
Stresna
Predvidljiva
Nepredvidljiva
Domišljijska
Prizemljena
Čudovita
Neokusna
Nenasilna
Nasilna
Optimistična
Črnogleda
Neerotična
Erotična
Običajna
Neobičajna
Lahkotna
Zahtevna
Poglej vse

Fowlesov roman spada med postmodernistično metafikcijo. V predgovoru k drugi popravljeni izdaji iz leta 1977 pisatelj pravi, da je besedilo spisano naključno in instinktivno in da je njegov resnični pomen vsakršen odziv, ki ga sproži v bralcu. Tako kot Rorschachov test v psihologiji. Dogajanje je časovno postavljeno v začetek 50- tih let, ko egoistični in cinični mladenič Nicholas Urfe v Londonu po naključju spozna Avstralko Alice Kelly. Ta je v nasprotju z vase zagledanim Angležem čustveno razgibana, vendar z bremenom travmantičnih izkušenj iz preteklosti. Nicholas se možnosti trajne zveze z Alice izogne z odhodom v novo službo v zasebni šoli na otoku v Egejskem morju. Na svojih pohajanjih po dovršeno lepem sredozemskem eksterierju spozna Maurica Conchisa, lastnika vile na osamljenem koncu otoka. Skrivnostni starec mladega zdolgočasenega učitelja angleščine takoj pritegne, a ima njuno znanstvo od vsega začetka nek pridih zagonetnosti, ki se stopnjuje skozi celo nadaljevanje romana. Conchis mu ob večerih pripoveduje svoje nenavadne življenjske prigode, za katere ni nikoli jasno ali so resnične ali izmišljene. Temu se kmalu pridruži še namigovanje na starčeve nadčutne sposobnosti in se nadaljuje s pojavljanjem sprva čisto neoprijemljivh »obiskovalcev«, ki zgledajo, kot da bi zares prihajali z nekih drugih svetov. Vendar se duhovni igralci kmalu prelevijo v ekipo metagledališča, ki pod Conchisovim nadzorom izvaja psihološki eksperiment v katerem je odpravljena ločitev med igralci in občinstvom. Nicholas se znajde v svetu »božje igre« v katerem nič več ni zanesljivo in ob čedalje bolj čudaških dogodkih sprva še vedno poskuša najti racionalne razlage in smisel vsega. Ob tem pa čedalje bolj tone v občutke razpada in nemoči. Njegov poraz je hkrati njegova detoksikacija od sebičnosti, njegovo osebno doživetje odgovora na večno vprašanje o razmerju med svobodo in nujnostjo.

Dobil sem nekakšno obskurno metafizično lekcijo o mestu človeka v stvarstvu, o omejitvah egocentričnega pogleda. Vendar je bilo videti veliko bolj kot dejanje neutemeljene okrutnosti, bližje mučenju enumnih živali kakor kakemu resničnemu poučevanju. Potonil sem v morju nezaupanja – ne samo do zunanjih podob, temveč tudi do globljih vzgibov. Cele tedne sem imel občutek, da sem čedalje bolj raztrgan, da izgubljam stik s svojim prejšnjim jazom – oziroma s povezanimi strukturami idej in zavestnih občutij, ki določajo jaz; in zdaj je bilo, kakor, da bi ležal na mizi v delavnici, kup odpadnih delov, potem ko inženirja ni več … in ne bi prav vedel, kako se človek lahko znova sestavi. (str. 485)

Citati

(0)
Trenutno še ni dodanih citatov iz knjige Mag.

Kritike

(0)
Knjiga še nima dodanih kritik.

Komentarji

(0)

Napiši komentar

Ogledi: 156
Komentarji: 0
Število ocen: 4
Želi prebrati: 1
Trenutno bere: 0
Je prebralo: 4

Dela avtorja