Gre za enega izmed psihološko večplastnih romanov Jukia Mišime, v katerem je avtor združil estetiko, etiko in čustvene destrukcije. Roman se pogumno spopada s temami ljubezni, manipulacije in notranje razklanosti, ter pri tem odpira vprašanja, na katera ni enoznačnih odgovorov.
V ospredju zgodbe sta dve glavni osebi, med katerima se vzpostavi nenavadno in moralno vprašljiva dinamika. Šunsuki, starejši slavni pisatelj, ki je razočaran nad svetom in ženskami. Zaradi svojih grenkih izkušenj iz preteklosti se odloči, da bo svetu, še posebej ženskam, “vrnil udarec”.
V Juičiju, lepem mladem moškem, vidi priložnost za izvedbo hladnokrvnega estetskega eksperimenta. Juiči je razpet med svojo prikrito homoseksualnostjo, zunanjimi pričakovanji in odporom do igranja družbenih vlog, ki jih ne čuti kot svoje. Prav ta njegova notranja napetost poganja razmerje med obema protagonistoma.
Ženske so pogosto postavljene v vlogo žrtve, kar je odraz avtorjevega pogleda na patriarhalne, površinske strukture japonske povojne družbe. Roman je prežet z bogato simboliko, ki jo spremlja melanholija. Bralec lahko tako spremlja na eni strani čudovito estetsko podobo, na drugi pa hladnokrvno analizo človeške praznine. Mnoge teme, ki jih avtor izpostavi, so bile v času nastanka tabu, vendar so še danes aktualne.
Jukio Mišima (1925-1970) je eden osrednjih pisateljev japonske in svetovne književnosti 20. stoletja. V slovenščino so prevedeni romani Kipenje morja, Po banketu, Pomladni sneg, Hram jutranje zarje, Pobegli konji, Angelov propad, Izpoved maske, drama Markiza de Sade in sodobne igre no. Njegova dela združujejo japonsko tradicijo in močno osebno simboliko. Osrednje teme njegovega pisanja vključujejo identiteto, lepoto, smrt, konflikte med posameznikom in družbenimi pričakovanji. Danes velja za enega najbolj kompleksnih avtorjev svetovne književnosti, njegove knjige pa ostajajo aktualne zaradi pogumnega raziskovanja mej človeške psihologije in družbene identitete.
Objavljeno: 19.11.2025 09:30:41
Zadnja sprememba: 20.11.2025 13:28:42