
Bogomorka
Žanr | fantastični roman |
Narodnost | angleška literatura |
Kraj in leto izida | Tržič, 2024 |
Založba | Učila International |
Prevod |
Marko Bogataj |
Ključne besede | Bogovi, Fantazija, Pustolovščine, Vera |
Žanr | fantastični roman |
Narodnost | angleška literatura |
Kraj in leto izida | Tržič, 2024 |
Založba | Učila International |
Prevod |
Marko Bogataj |
Ključne besede | Bogovi, Fantazija, Pustolovščine, Vera |
Bogomorka ni zgolj fantazijska pripoved o ženski, ki ubija bogove, temveč zrela in večplastna meditacija o naravi oblasti, odgovornosti in izgube svetega. V svetu, kjer bogovi nastajajo iz molitev in umirajo v molku, oblast uvede prepoved čaščenja – a vera ni ukaz, temveč notranji proces. Tako kot bolečina, spomin in hrepenenje, tudi vera vztraja, ko se je družba želi znebiti.
Kissen, poklicna morilka božanstev, je žrtev verskega nasilja in produkt sistema, ki preganja tisto, kar je nekoč častil. Njeno življenje je zreducirano na nalogo – odstranjevanje božjih ostankov. A ko naleti na deklico Inaro, ki s sabo nosi prepovedanega boga Skedija, se začne rušiti njena moralna logika. Njuni poti se pridruži še Elogast, nekdanji kraljevi vitez, ki se iz vojščaka spreminja v tihega opazovalca lastne vesti.
Roman odpira prostor za temeljna vprašanja: kaj je meja med verovanjem in zablodo? Kdo ima pravico odločati o svetem? Kaj ostane, ko človek izgubi zaupanje – vase, v druge, v božansko?
Bogomorka je prvi del trilogije Padli bogovi, delo, ki presega žanrske okvire in v fantazijski preobleki ponuja kompleksno raziskavo sodobne duhovne praznine, etike preživetja in ranljivosti človeka v svetu, kjer ni več očitnih resnic.
Objavljeno: 06.05.2025 11:20:18
Zadnja sprememba: 06.05.2025 11:20:18
Boga v svojem elementu je težko ubiti. Kissen se je to opomnila na vsakem preklemanem koraku, ko se je vzpenjala po strmih pobočjih srednjezahodnega Midderena, nekdaj izredno močne dežele, ki je mejila na Talicio. To je držalo, preden je vzhodno trgovsko mesto Blenraden in polovico njegovega prebivalstva izgubila zaradi prepirljivih bogov. Strašno za Middren, a dobro za mošnjičke bogomorcev, kot je bila Kissen.
Jutranji zrak je bil čil in hladen; Middren se je počasi izvijal iz primeža zime. Čeprav je bila njena desna noga izdelana za hojo in je dvakrat povezala koleno, je že čutila žulje, kjer se je proteza stikala z mesom. Pozneje jo bo strašanski bolelo.
Ozka pot skozi gozd je bila blatna in napol zaledenela, a je stopinje opazila na mahu, obrnjenih kamnih, tu pa tam celo kapljo krvi, ki ji je potrdila, da je na pravi poti; tukaj so ljudje molili.
Četudi je bila spretna zasledovalka, je sonce že napol vzšlo, ko je naposled našla znamenje: črto iz belih kamnov na robu poti, kjer so se tla spuščala k potoku. Prag. Pretegnila je rame in vzdihnila. Morda bi boginjo lahko zmamila k manjšemu oltarju, a bi potrebovala čas in potrplenje. Nič od tega ni imela.
Prestopila je črto.
Zvoki so se spremenili. Izginila sta ptičja pesem zgodnjega jutra in vonj po listju in steljivu. Slišala je bučanje vode, občutila globok in hladen kamen in vonjala rahle sledi kadila – in krvi.
/…/
Tukaj nisi dobrodošla, bogomorka. Tihorek bogov je bil hujši od zbadanja igle. Počutila se je, kot da ji trga um, tako hud je bil vdor.
(str. 17-18)