Dobre knjige
5056 knjig

Vpišite vsaj dve začetni črki naslova, žanra, predmetnih oznak, imena ali narodnosti avtorja.

Solza in nasmeh : moje otroštvo v Damasku Očem prijazna knjiga
Karakteristike knjige
veselažalostna
zabavnaresna
prijetnastresna
predvidljivanepredvidljiva
domišljijskaprizemljena
čudovitaneokusna
nenasilnanasilna
optimističnačrnogleda
neerotičnaerotična
običajnaneobičajna
lahkotnazahtevna
kratkadolga
odpri
Oceni knjigo:
0
Št. ocen:0









Luna Al Mousli, Prevod: Peter Svetina

Solza in nasmeh : moje otroštvo v Damasku

Ljubljana, KUD Sodobnost International, 2022

Št. strani: 124


Zbirka: Zvezdogled
Žanr: mladinski roman, biografski roman, družbeni roman, spomini

Narodnost: sirska književnost, nemška književnost

Nobena kultura ni popolna

Luna Al-Mousli pripoveduje o svojem življenju v Damasku; o trdem vsakdanu, dolgih molitvah, vpletanju politike v šolstvo, koruptivnih učiteljih in o tem, da tam lastno mnenje nič ne šteje. V šoli jih je pogosto zeblo, saj jim je zmanjkalo elektrike, poleti pa so bili z vodo na tesnem. Učili so se kako sestaviti in razstaviti orožje in na pamet so morali znati politične citate, saj je bila politična vzgoja najpomembnejši predmet. Opisuje, kako je vsak dan čez okno njihove hiše opazovala vojake. Obenem pa piše, da je bila njihova hiša zmeraj polna, ljudje so zelo prijazni, druženja je bilo veliko med sorodniki, prisotni so pristni in topli človeški odnosi. Tam se nikoli ni počutila osamljeno, za razliko, ko se je s starši preselila na Dunaj. Sirski prijatelji, ki niso bili rojeni v Siriji, niso spoznali prave Sirije, saj je popolnoma drugače, če greš v Sirijo samo na počitnice ali pa tam živiš. Situacija tam jo plaši, saj je tam še vedno velik del njene družine. Na koncu zaključi, da sta obe kulturi njeni, da govori oba jezika in da nobena kultura ni popolna.



Odlomek iz knjige

Učiteljski dan je bil uradni praznik, ob katerem smo počastili učiteljice. Prejele so darila od vsakega učenca v razredu. Izbira darila je bila zelo pomembna, ker je vplivala na odnos med učiteljico in učencem. Moja učiteljica je klicala drugega za drugim, da bi ji predal darilo. Odvila ga je, se nasmehnila, če ji je bilo všeč, užaljeno pokomentirala, če je bilo darilo preveč skromno, ali pograjala otroka zaradi pomanjkanja domišljije. Darila so bila zelo različna: od čajnih servisov in prevlek za blazine do setov za ličenje, po meri izdelanih oblek in zlatega nakita. Učiteljice so med odmorom med seboj primerjale darila.

(str.97)

Cobiss povezava


Ključne besede: ODRAŠČANJE, DAMASK, DRUŽINA, OTROŠTVO, SIRIJA, MUSLIMANI, SPOMINI


Prispeval/-a: Maja Car Marn, Mestna knjižnica Ljubljana
Objavljeno: 20.12.2022 14:21:11
Zadnja sprememba: 30.12.2022 14:27:00
Število ogledov: 650