Klemen Kordež
Hladna veriga
Ljubljana, LUD Literatura, 2020
Št. strani: 401
Zbirka:
Prišleki
Žanr:
družbeni roman,
družbenokritični roman,
problemski roman
Narodnost: slovenska književnost
V problemskem romanu o sodobnih življenjskih dilemah sledimo usodi Deje Gartner in sina Tima ter njuni percepciji sveta. Razpeta vsak v svoji realnosti, Deja in mož Jon tvorita premožen zakonski par, naveličan preveč lagodnega življenja in vseh privilegijev. V iskanju popestritve sta posledično obremenjena vsak s svojimi skrivnostmi. Njun zdolgočasen, zlagan, neiskren odnos nekako navidezno funkcionira, izgleda popoln, dokler se ne sesuje kot hišica iz kart. Eden od njiju postane zmagovalec, drugi poraženec, nekje vmes pa se izgublja tudi njun sin Tim. Odstiranje usode vseh treh prekinja niz esejev iz umetnostne teorije tretjeosebnega pripovedovalca, v katerem se zrcali Timov glas. Piše o povezavah med umetnostjo in oglaševanjem, kar postane njegovo profesionalno področje, kjer blesti. Izpostavljena je tudi problematika feminizma in njegova interpretacija "ženskih vprašanj" ter dojemanje nasprotnega spola v teoriji in praksi. Skozi vključevanje spolnosti začutimo doživljanje sveta in, kar se tiče medosebnih odnosov, s strani različnih generacij ravnanje po drugačnih protokolih. Domiselno so prikazana sodobna družbena vprašanja in duh časa, kar nudi mnogo iztočnic za nadaljnjo analizo in refleksijo. Zanimivi, nekateri natančno psihološko razdelani liki, se prebijajo skozi življenje v iskanju prave sreče, najbolj radoživi od vseh pa po čustvenem zlomu in posledično samouničevalnosti tragično propade. Vse to lahko doživimo v tem odlično ubesedenem prikazu sodobnega življenja v naši prestolnici. Klemen Kordež je literarni kritik, komparativist, umetnostni zgodovinar, filozof. Hladna veriga je njegov prvenec.
Odlomek iz knjigePri vzpostavljanju genealogije javne osebe Tim Gartner moramo pozornost nameniti tudi umetnostnemu gibanju, imenovanemu minimalizem. Taki ali drugačni uvidi v samo jedro njegovega nastanka in delovanja so posejani dobesedno po vseh njegovih esejih in tvorijo eno izmed teoretskih hrbtenic njegovega dela. Najprej je treba omeniti, da je veliko minimalistov to poimenovanje zavračalo, saj naj bi po njihovem mnenju namigovalo, da gre pri njihovem delu za nekaj preprostega oziroma simplističnega. Sol LeWitt, eden najvidnejših predstavnikov gibanja, je na to temo na primer zapisal: 'Ni pomembno, kakšno umetniško delo imamo nazadnje pred sabo, pomembno je, da se vedno začne z idejo.' In čeprav so tudi njihovi neformalni predhodniki, izmed katerih sta nedvomno najbolj prominentna Aleksander Mihajlovič Rodčenko in Kazimir Malevič, imeli za svoje monokromne slike močne teoretske zaslombe, pa se obiskovalci tovrstnih razstav niso pretirano ozirali na filozofske misli, na katerih so temeljila njihova dela.
(str. 80)
Ključne besede:
UMETNOSTNA KRITIKA,
OGLAŠEVANJE,
DROGE,
SPOLNO VEDENJE,
SPOLNO NASILJE,
POSILSTVO,
PREVARE,
SLIKARJI,
MARKETING,
DESIGN,
ODNOSI V DRUŽINI,
ODNOSI MED SPOLOMA,
ODNOSI Z MEDIJI,
SODOBNA DRUŽBA,
FEMINIZEM,
POTROŠNIŠTVO,
SPOLNA ZLORABA
Prispeval/-a:
Neja Drevenšek,
Mestna knjižnica Ljubljana
Objavljeno: 10.8.2022 8:41:43
Zadnja sprememba: 10.8.2022 8:41:43
Število ogledov: 764