Dobre knjige
3014 knjig

Vpišite vsaj dve začetni črki naslova, žanra, predmetnih oznak, imena ali narodnosti avtorja.

Zgodba o mojih ljudeh: bes in ljubezen v življenju industrialca iz province
Galerija slik
Karakteristike knjige
veselažalostna
zabavnaresna
prijetnastresna
predvidljivanepredvidljiva
domišljijskaprizemljena
čudovitaneokusna
nenasilnanasilna
optimističnačrnogleda
neerotičnaerotična
običajnaneobičajna
lahkotnazahtevna
kratkadolga
odpri
Oceni knjigo:
5,0
Št. ocen:1









Edoardo Nesi

Zgodba o mojih ljudeh: bes in ljubezen v življenju industrialca iz province

Ljubljana, Cankarjeva založba, 2014

Št. strani: 132


Prevod: Gašper Malej


Žanr: spomini

Narodnost: italijanska književnost

Knjigo odlikuje najvišje italijansko literarno priznanje. Prejela je nagrado Strega. Bralec ima na dlani preplet različnih žanrov, od avtobiografije, eseja, memoarja in politične pamflete. Avtor pripoveduje zgodbo o ljudeh, družini in hkrati o sebi. Družina je imela v lasti tekstilno tovarno, katera je proizvajala dragoceno blago za priznane italijanske modne kreatorje. Podjetje je ustanovil Nesijev dedek in zdelo se je, da bo zagotavljalo lepo prihodnost vsem nadaljnjim generacijam Nesijev. Določili so, da bo krmilo podjetja prevzel vnuk Nesi, vendar to ni bila njegova želja, saj se je videl kot pisatelj in ne kot podjetnik. A kljub temu je zaplul v podjetniške vode. Posel je nekaj časa cvetel, a zaradi prehude kitajske konkurence so bili primorani podjetje prodati. Nesi pripiše nastalo katastrofo italijanskim politikom, politikom Evropske unije, ekonomistom in novinarjem. Osrednji problem izpostavi oglaševanje globalizacije, ne da bi razumeli vseh njenih posledic. Nesi s svojo zgodbo opozarja, da z naseljevanjem Kitajcev in s prihodom njihovih cenejših izdelkov ter ponaredkov grozi še marsikateremu delavcu status brezposelnosti.



Odlomek iz knjige

In nihče, nihče, nihče niti z besedico ne omeni, kako narobe, zgrešeno in neumno je, da je tkanina - daleč najpomembnejša sestavina vsakega kosa oblačila, njegova vsebina in bistvo, snovnost in prva podoba, tisto, kar človek najprej vidi in otipa, glavni razlog pri odločitvi za nakup - tako razvrednotena, da predstavlja najmanjši del cene tega oblačila, medtem ko izrazito prevladajo dobiček konfekcionarja s krutimi rokami in stroški oglaševanja z nasmejanimi mladimi ljudmi!

(str. 57)

Cobiss povezava


Predmetne oznake: Tekstil, Italijani, Globalizacija, Podjetja


Prispeval/-a: Mateja Kalc, Knjižnica Bena Zupančiča Postojna
Objavljeno: 10.3.2016 11:16:52
Zadnja sprememba: 24.3.2016 14:43:06
Število ogledov: 1080