Dobre knjige
5335 knjig

Vpišite vsaj dve začetni črki naslova, žanra, predmetnih oznak, imena ali narodnosti avtorja.

Na tnalu nemoči : zgodba o medvrstniškem nasilju
Karakteristike knjige
veselažalostna
zabavnaresna
prijetnastresna
predvidljivanepredvidljiva
domišljijskaprizemljena
čudovitaneokusna
nenasilnanasilna
optimističnačrnogleda
neerotičnaerotična
običajnaneobičajna
lahkotnazahtevna
kratkadolga
odpri
Oceni knjigo:
0
Št. ocen:0









Lorin Möscha

Na tnalu nemoči : zgodba o medvrstniškem nasilju

Ljubljana [i. e.] Šmarje - Sap, Buča, 2021

Št. strani: 220


Žanr: družbeni roman

Narodnost: slovenska književnost

Avtor v svojem prvencu doživeto opiše mukotrpno pot enajstletne Petre, vzorne učenke in predane športnice, ki se znajde v kolesju nasilja svojih sošolk. Zgodba slikovito opisuje dogajanja znotraj šolskih prostorov, kako se deklica in njena družina spopadata z medvrstniškim nasiljem. Zaskrbljeni starši, ki ji po svojih najboljših močeh želijo pomagati, pri reševanju tovrstnih vprašanj pogosto naletijo na gluha ušesa. Vsebina knjige se bo bralcu vtisnila v srce in odprla oči o tej aktualni problematiki sodobne družbe in mu omogočala boljše razumevanje mladostnikovega doživljanja. Osnovnošolka Petra seje morala namesto uživanja v brezskrbnem otroštvu soočati z maltretiranjem, zaničevanjem in posmehovanjem hudobnih sošolk. Skoraj leto dni je trpela nesramna dejanja svojih nekoč najboljših prijateljic. Pritiski so bili tako hudi, da se je učenka v obupu zaprla v učilnico, sedla k oknu in njene misli je preplavil najtemnejši scenarij. Iz začaranega kroga nasilja ni videla več izhoda. Njen notranji mir je bil popolnoma porušen. Deklica si je želela vzeti življenje. V upanju, da bomo v največji meri ustavili medvrstniško nasilje je potreben predvsem šolski sistem, ki bo vodstveni kader, učitelje in ostale strokovne delavce izobraževal in usmerjal v neavtoritativen način komunikacije, ki ne bo strogo zagovarjal kaznovanje in brezkompromisnost, ampak, da bodo delovali v korist žrtve nasilja na način, da se jim otroci zaupajo in brez strahu izpovejo svoje težave.



Odlomek iz knjige

Prežeta z mislimi se je spraševala, zakaj se ji vse to dogaja, ali je morda kdaj kaj pogrešila. Bi morda lahko kaj naredila drugače? Počutila se je nemočno in izgubljeno. Eno in isto pregovarjanje in svetovanje, kaj je prav in kaj narobe, kaj se sme in kaj ne. Razmišljanje, ali bi se bilo treba maščevati ali pa le potrpeti, da vse skupaj mine, je začelo razjedati njen notranji mir in ji jemati voljo do življenja.

(Str. 31)

Cobiss povezava


Ključne besede: ŠOLSTVO, MEDVRSTNIŠKO NASILJE, UČENCI


Prispeval/-a: Mateja Kalc, Knjižnica Bena Zupančiča Postojna
Objavljeno: 19.1.2024 15:43:03
Zadnja sprememba: 19.1.2024 15:43:03
Število ogledov: 270